Cesta do Irska a první fotky z Irska

16.2. - 17.2.2008

Michal úspěšně absolvoval cestu do Limericku. Bylo to pro něj sice asi trochu náročné, ale jelikož je velmi šikovný, dokázal to :-).

Konečně se hlásím ze smaragdového ostrova osobně. Tato série fotek zahrnuje několik málo záběrů z cesty (respektive z okénka letadla) do Limericku (irsky nebo chceteli gaelsky - Luimneach), a dále první fotky pořízené už na místě.
Ale zpět k samotné cestě. Cestoval jsem letadlem se společností České Aerolinie v sobotu 10:40 z Ruzyňského letiště do Dublinu. Takhle na vlastní pěst to byla moje první cesta letadlem, takže jsem byl nervózní, abych našel správně a včas všechny příslušné přepážky. Všechno šlo poměrně dobře, včetně odbavení kufru, u kterého jsem pečlivě ladil váhu tak dlouho, až jsem měl 3 kg nadváhy. Naštěstí mi kufr odbavili bez problémů, a hlavně bez příplatků, a skrz kontroly jsem prošel v pořádku i s batohem, notebookem a foťákem přes rameno a celkově asi tak s 5kg nadváhy. Ale příruční zavazadla už nikdo neváží.
V letadle jsem seděl v řadě, ve které jsou nouzové východy, což má jednu zásadní výhodu - spoustu místa na nohy, a to i na natažené. Nevýhoda je ta, že nemáte vlastní stolek na sedadle před sebou, ale dostanete mobilní pouze v době podávání občerstvení. Doufal jsem, že budu sedět u okénka a budu moct fotit celý průběh letu, avšak seděl jsem o jednu sedačku dále. U okénka seděla nějaká irská babka, která sice ihned po nastoupení usnula jak špalek a nahlas chrápala celou asi třičtvrtěhodinu, co se naše letadlo odmrazovalo, čekalo na nějaké dokumenty a na cestující, kteří k nám přestupovali z jiného letu, avšak ihned po startu se probudila a celou cestu si něco četla nakloněná k okénku. Takže jsem urval jen několik záběrů, když si šla koupit pití, nicméně stejně bylo oblačno, takže by to bylo asi fádní. Nad Německem se na chvilku rozjasnilo, a potom nad mořem, jenže tam stejně byla vidět akorát modrá plocha, takže stejně nic k focení.
V Dublinu jsem zjistil, že můj kufr je poněkud pochroumaný, tak jsem coural po letištní hale a hledal stánek ČSA neb jsem věděl, že ho tam mají. Nakonec jsem ho našel, ale nikdo v něm nebyl a já se potřeboval dostat ještě na autobusák a autobusem do Limericku, tak jsem se na to vykašlal. Až pojedu zpátky, tak ho vyreklamuju v Praze. Cesta autobusem z Dublinu do Limericku byla bez problémů, ale dostal jsem se do ubytování v hostitelské rodině až kolem 8. hodiny večerní. A to jsem ještě měl k dobru jednu hodinu časového posunu.
Druhý den byla neděle a kupodivu nádherné počasí, tak jsem vyrazil na obhlídku okolí. Obrázky z oné toulky můžete vidět. Série fotek začíná "vilovou čtvrtí", kde jsem po 14 dní ubytován v hostitelské rodině Beecher-Coghlans, pokračuje řekou Shannon, několika historickými budovami, záběry z ulic města, a je zakončen opět návratem do ubytování a snímky z okna mého pokoje a několika záběry z interiéru domu. Všimněte si prosím otevřeného okna v mém pokoji a srovnejte se snímky z galerie "Výlet na Bunratty".

Všechny fotky ke stažení jsou zde (prezentace ve formátu .pps - 8MB).